miercuri, 25 aprilie 2012

Metoda Aburelii


"Ie oameni si profesorii" ... dupa cum s-ar spune intr-o anumita parte a tarii. Au soti/sotii, se uita la televizor, au treburi prin casa, si credeti-ma ca nu le face nici o placere mare sa stea sa va corecteze voua lucrarile. Doar sa fie profi din aia fara viata.
Care e ideea: Sa zicem ca e vorba de o lucrare la limba romana in care ti se cere sa scrii minim 2 pagini.
Care e problema: Nu ai ce sa scrii 2 pagini, poti sa scrii maxim juma de pagina.
Solutia: subliniezi cuvintele importante, iar in rest scrii aberatii, dar totusi macar un pic legate de subiect.
De exemplu:
Ti se cere sa vorbesti despre Calin file din poveste sau Luceafarul. In loc sa scrii ce ai de scris si sa te uiti cum ai umplut abia jumatate de pagina, repeti multe lucruri, dar cuvintele cheie cum ar fi “cuibar rotind de ape”, “geniu pustiu”, “teluric”, “astral”, “fratia cu natura”, le subliniezi. Pe langa ele scrii chestii care au sens, iar in rest repeti reformuland altfel acelasi lucru.
Cum ar trebui sa arate textul scris de tine:
Opera marelui scriitor Eminescu pregateste terenul pentru o combinare indubitabila a celor doua lumi, teluricul si astralul. In versurile sale se poate observa dorinta catre integrare in natura, acest lucru fiind cunoscut din proverbul “Romanul e frate cu codru” sau “In romania se fura ca in codru”. Practic poetul intelege societatea si conjunctura contextuala, ravnind intr-un mod pur la dorinta iubirii cu Luceafarul, o entitate supra-umana, proiectata sa construiasca vise celor capabili sa le recepteze. Natura este personificata prin viziunea pe termen mediu-lung a autorului asupra ciclului de viata/moarte si zi/noapte. Tot aceasta se intrepatrunde cu ideea de concubinaj literar intre fortele care aduc dupa ele cea mai mare minune a lumii: soarele. Poetul atribuie trasaturi angelice si pseudo-telurice unor elemente din lumea ce ne inconjoara, numid luna drept “Cuibar rotind de ape“. Natura este insasi cea care in poezia marelui poet Eminescu se prelinge in sufletul cititorului, si chiar daca exista o discrepanta atemporala, marele poet poate totusi fi numit un Geniu pustiu.
Ai inteles ceva din textul de mai sus? Nici nu trebuie! Ideea e ca proful sa vada subliniate cuvintele cheie, si sa zica: “Mda, mi-a scris de teluric si astral, mi-a scris de romanu frate cu codru, mi-a scris de ciclul viata/moarte si zi/noapte, mi-a scris de cuibar rotind de ape, mi-a scris de geniu pustiu, e ok, gata, 10 (sau 9).“

Bafta!

Metoda pixului special pentru copiere (acoperire mica)


Mai nou se gasesc in comert niste pixuri chinezesti care au o foaie retractabila incorporata.

 Bafta!

Metoda modificarii pixului (acoperire mica)

Ideea la aceasta metoda este sa ascunzi complet o copiuta in interiorul unui pix. 
Vezi cum se face in filmuletz!
 

Metoda intrebarilor


Aici ai nevoie de niste colegi cu care te intelegi bine.
Sa zicem ca sunteti 3 colegi: A B C si D.














Cand A vrea sa copieze, tuseste odata. In acel moment B sau C sau D trebuie sa cheme profesorul la ei sau sa se duca la profesor sa-l intrebe ceva. In acest timp A poate copia ca porcul.
Cand B are nevoie sa copieze, tuseste si unul dintre A C sau D incep sa puna intrebari profesorului si sa-i distraga atentia. In acest timp B poate sa copieze linistit.
E bine sa stati cat mai departe unul de celalalt, tocmai ca atunci cand unul tine de vorba profesorul, ceilalti 3 sa poata copia.
Exemple de intrebari:
  • etc
  • la punctul 2 trebuie sa si desenam figura pe hartie?
  • ce ne dati acum ne mai dati si la teza?
  • cate puncte valoareaza intrebarea 5? dar daca fac doar punctul a si d?
 Bafta!

Metoda “Apasatele” (acoperire mare)


Se ia o foaie de A4 si un pix fara pasta. Adica un pix care nu scrie deloc.
Se scrie cu pixul pe foaie, apasand tare, dar nici sa rupi foaia.
Pixul va lasa urme care vor fi cu greu vizibile, iar de departe foaia pare complet goala.
Daca la examen se capseaza foile, indoi pui foiaia in teanc
Cand copiezi e bine sa stai langa geam ca sa ai lumina, pentru ca se vede bine in lumina.